שותפות בתהליך הכתיבה וההלחנה, פרה פרודקשן מדויק

לא תמיד אנחנו מגיעים למפיק עם שיר גמור ושלם. למשל, קרה לי כבר לא מעט שאמן הגיע עם לחן - מנגינה ללא הרמוניה ועם מבנה מאד לא ברור. יחד איתו מצאתי את ההרמוניה שתרגיש לו הכי נכון וביחד עיצבנו את המבנה של השיר. לפעמים הטקסט דורש שיפוץ. לפעמים אתה יודע שהשיר שלך לא גמור ולפעמים קורה שאני אומר - בעיני זה לא גמור, אם אתם רוצים ורק אם אתם רוצים - בואו נבדוק אם אפשר לקחת את זה למקום עוד יותר שלם/אפקטיבי...לא כל אמן מעוניין לערב את המפיק ביצירה עצמה - מילים, לחן, הרמוניה ויש אמנים שמבחינתם עיצוב השיר עצמו הוא חלק בלתי נפרד מהתהליך. דוגמא ידועה היא השיר 'בלאק טו בלאק' של איימי ווינהאוס שבו המפיק יצר מהלך הרמוני שעליו איימי אילתרה את השיר עצמו - כלומר השיר בכלל נוצר בשיתוף פעולה בין השניים

הפקת שירה, יעוץ אמנותי

 

גם אמנים מוכרים שמאחוריהם אינספור שעות הקלטות והופעות ממשיכים הרבה פעמים לחפש, בכל אלבום מחדש, את ה'דמות' שלהם. את האופן שבו נכון להם לבצע את השירים החדשים. אולי יותר מחוספס, אולי יותר רך, אולי לחפש סאונד מסוים...כשגידי גוב הקליט את שלל שרב הוא עבד עם לואי להב שהוציא ממנו הפקה קולית יחסית אגרסיבית ומחוספסת. כשג'ון לנון הקליט היה לו חשוב שיהיה תמיד על הקול שלו אפקט של טייפ-אקו..הפקת שירה היא שילוב של ביצוע, טכניקה קולית, סטייל ועבודת סאונד - בחירת מיקרופון, אפקטורה וכו. לפעמים הפתרון נמצא בכלל בעיבוד - מקליטים קול שני ופתאום השירה המרכזית נשמעת הרבה יותר טוב
כל זה מתקשר גם ליעוץ אמנותי תחת מטריית ה'מיתוג' - בדיוק באופן שבו ממתגים מוצרים מתחומים אחרים, ככה המיתוג של אמן נובע בראש ובראשונה ממנו עצמו - מהאופן שבו הוא נשמע בשיר שהקליט. מאחר ואני זמר מבצע בעצמי אני מביא לתהליך הזה הרבה נסיון בכל התחומים האלה - פרפורמנס, טכניקה קולית, הקלטה וסאונד, כשהמטרה היא תמיד ברורה - להוציא אותך הכי טוב שאפשר והכי מדויק לשיר ולאמירה 

הפקה מוסיקלית, עיבודים

 

מה ההבדל בין מעבד לבין מפיק? מעבד הוא מי שאחראי על תפקידים מוסיקליים. מה ינגנו התופים, מה תנגן החצוצרה. מפיק הוא מי שלוקח אחריות על התהליך כולו, כולל הכל - פרהפרודקשן וטיפול בחומר עצמו, הפקת שירה, הקלטות נגנים ומיקסים


כשאני מפיק אלבום או שיר אני לוקח חלק מעשי כמעט בכל השלבים
פסנתר וקלידים - ניגנתי כפסנתרן בהצגות תאטרון בת' הקאמרי , הבימה ועוד וליוויתי אמנים כמו דן תורן, רותי נבון, יגאל בשן ועוד
עיבודים בתווים למיתרים או לכלי נשיפה
נגינה בכלי הקשה, תכנותים ועוד

הקלטות, מיקסים

 

בדרך כלל אני טכנאי ההקלטות והמיקס ומאחורי כבר שנים רבות של עבודת סאונד לדברים שהושמעו ברדיו

באולפן גלגל יש ציוד הקלטה ויינטג' משובח

כשרוצים להקליט תופים או הרכב גדול כמו מקהלה או רביעיית מיתרים יוצאים לסשן או שניים לאולפן גדול יותר וחוזרים להמשך העבודה בגלגל

גם אם אתם מקליטים את השיר או האלבום שלכם במקום אחר ואולי גם עם מפיק אחר - אתם בהחלט מוזמנים להגיע אלי רק להקלטת שירה או פסנתר, או לדבר איתי על עריכת מיקס לשיר שלכם כדי לקבל את זווית הראיה אמנותית שלי לחומר

הכוונה בפוסט-פרודקשן

 

כשהאלבום או השיר מוכנים מגיע השלב שבו נשאלות השאלות של 'איך זה יוצא לאור'? איך נעשה שאנשים

?יקשיבו למה שעשינו

הפוסט-פרודקשן, כלומר כל מה שקורה אחרי שההפקה הסתיימה, הוא תהליך מורכב שמעורבים בו הרבה חששות ולפעמים גם הרבה חוסר ידע

רוב האלבומים שאני מפיק יוצאים בלייבל שלי, גלגל( לא חובה..זכות) ואני גם מייעץ - למי שהפקתי - בכל התהליך הזה של מיתוג, עיצוב, יחסי ציבור שיווק והפצה

בקיצור לא זורק אף אחד למיים הקרים..יש לך גב ובית

  • White YouTube Icon
  • White Facebook Icon